Sidor

onsdag 16 maj 2012

Golf

Nej, jag är inte alls intresserad av golf. Men tydligen är det tradition i stiftet att anordna "prästgolf, som verkar vara någon liten tävling.

Hur som helst kom inbjudan till denna i måndags och sedan dess har det trillat in mail i mailboxen. De flesta har skrivit att de inte är intresserade vad jag sett och klickat i "skicka till alla".
Detta har som ni förstår gett en hel massa mail i alla prästers mailboxar i stiftet.

Så idag kom dessa båda;

"Under hela mitt prästliv med e-post har jag aldrig fått så många mail från kollegor på två dagar. Då handlar det om golf!!!!!
Jag tycker det är ett oskick att svara alla. Därför svarar jag alla för att påpeka det.
Ni kanske anade att jag är måttligt intresserad av golf."
"Hej!
"Kul med din kommentar Tomas! Jag ser fram emot samma intresse för teologiska frågor."

Tycker att den andra kommentaren är bra, för jag undrar hur mycket respons en fråga som faktiskt handlar om det vi pysslar med skulle generera.
Får ibland mail med mer teologiskt innehåll som jag skummar igenom och sedan raderar. Jag raderade i och för sig inbjudan till "prästgolfen" också...

Hoppas att ni får en trevlig helg och passar på att vara lite lediga nu när ni kanske har fyra dagars ledigt!

Imorgon bär det av norröver för min del, då det på fredag är dags för begravning av kära farbror A.
Vi passar också på att stanna över helgen så att vi får umgås lite med i alla fall mamma och pappa. Ska dock erkänna att det är skönt att jag har ledigt även nästa helg! För det är skönt att vara hemma och ledig så man hinner lite. Samtidigt som det ju är skönt att vara ledig och borta så man inte gör en massa saker. Som att städa och röja i trädgården...

Kram



2 kommentarer:

  1. Jo så är det... Skönt att vara ledig hemma o skönt att vara ledig o åka bort.
    Ha sköna daga norröver.

    SvaraRadera
  2. Ahhh - ja det är en något krånglig paradox att få ihop - vara borta eller hemma.. *ler*

    Hoppas helgen blir bra, trots allt. Kram

    SvaraRadera