Sidor

tisdag 22 maj 2012

ojojoj

"En kyss är ett knep som naturen skapat för att hejda talet när ord blir överflödiga"


Denna har vi i sovrummet.
Nu kan man ju inte gå runt och kyssa alla för att få stopp på ordflödet. Men ibland skulle det behövas tror jag av fler anledningar.


Man kan tro att jag har en lugn arbtetsplats, men då glömmer man att jag jobbar med och bland människor. Samt att vi har med människors tro och känslor att göra.


Fick idag höra hur en skrek: Kristus ska man inte ha på bordet utan i hjärtat!! Personen hade fått en Jesusstaty i present. Vilket inte passade...

Skrek och ryade på chefen, som jag tyckte lite synd om faktisgt.

Det är ju inte så att chefen hade kunnat kyssa personen i fråga för att få stopp på det hela. Men kan väl säga att jag tror båda personerna skulle behöva en kyss eller två!

Suck. Känner mig helt slut efter att varit ledig i fem dagar och jobbat en halv.

Nåja, ikväll ska jag få köra croskart! Kul.

2 kommentarer:

  1. Kul med crosscart!! Ja, tänk om man skulle går runt och kyssa alla man ville få tyst på. Det kanske jag ska införa :-D! Ofta gäller ju det mina söner och då funkar metoden ganska bra.

    SvaraRadera
  2. Jo, vi fick förvarning om vattnet men med min katastrofhjärna nu så fanns det inte med i minnet. Öppnade dock tidningen för jag hade nån aning om att den kaaaaaaaaaanske stått nåt om det o det hade det gjort. Är tacksam dom tog denna delen av stan först så nu har vi rent vatten igen. Det kan kanske ändras men just nu har vi det iaf.
    Ja, människor kan vara påfrestande i alla yrken.
    Hoppa du får en lugn dag, kram.

    SvaraRadera