Sidor

onsdag 23 maj 2012

Tips till helgens middagar!

 
Dessa godingar måste jag tipsa om! Mamma serverade dem med oxfile och en kall sås. Men jag skulle säga att de passar till lax, grillat, ja det mesta. Det är ett festligt sett att servera potatis på. Kanske har ni redan gjort liknande och tycker att jag kommer lite sent med detta.
Annars har ni ett bra tips till helgen!
  • Potatismuffins
     3 ägg
    1 gul lök
    Vitlök
    5 potatisar
    1 msk potatismjöl
    Salt och peppar

    Vispa ägg, riv lök och blanda ned
    Skala och riv potatisen, pressa ut vätskan
    Blanda potatis och potmjöl med äggsmeten. Mamma använde en muffinsplåt (inte jumbo) vilket funkade toppenbra. Då en dubbel sats
     200 grader 30 min
  • Detta är grundreceptet. Mamma hade i västerbottenost, vilket jag tyckte var supergott. Jag skulle även kunna tänka mig att ha i persilja eller andra örtkryddor!
Hoppas detta kan vara något!

Idag skall jag träffa kära H, känns som om det var jättelängesedan!

I övrigt är jag sådär vårkär i min man, det är jättemysigt! Han överraskade mig igår. Han är nämligen ledig torsdag till söndag, så jag föreslog gräsklippning på torsdag.
Fick då till svar att det hade han tänkt passa på att göra idag då han kommer från jobbet, för arbetskläderna kan ta lite gräs...
Yes! han har börjat tänka själv. Eller tänka har han alltid gjort, men ser inte alltid sådana saker. Gräsklippning brukar vi väl samsas om skall jag i ärlighetens namn säga. Men jag blir så glad när han tar egna initiativ.
För någon vecka sedan hade han fixat ett trappsteg i vårt uthus, bara sådär.

Här är vädret toppen! Ingen jacka behövdes på morgonen, inga strumpor i skorna ahhh

Kram

1 kommentar:

  1. Ulrika - vad bra att du kunde skriva av dig lite inne hos mig *ler* Du är alltid välkommen att göra det!

    Vilket härligt inlägg ovan! Och vilket mumsigt recept! Det måste jag ta och prova. Hoppas dagen varit härlig och att mötet med syföreningen gick snabbt och var trevligt!

    Kramar på dig!

    SvaraRadera