Sidor

måndag 21 maj 2012

Vår

Vårkänslor, "vårarbete", vårsol, "vårmåsten", den blida vår är inne med blå himmel och sol. Vi befinner oss mitt mellan hägg och syren.

Det är nu dags att vara lycklig och se fram emot alla timmar ute, all grillning, all glass, all sol, all...

Jag gillar våren och tycker att denna tid är toppen.

Samtidigt är våren full av krav på allt som skall göras och fixas. Många av oss fylls av dåligt samvete för allt från att vi spenderar tid innomhus till att man grillar för lite eller har en och annan maskros i gräset.

Har en kass dag. Eller egentligen har det varit en bra dag. Planterat lite mm ute, ätit god mat och skall få äta jordgubbar ikväll. (har desutom hunnit med en snabbis)

Ändå är mitt humör kasst, känner mig trött och ledsen. Men det skall väl gå över hoppas jag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar