Sidor

fredag 29 juni 2012

Sammelsuriums blandning

Skriver numera sällan inlägg från datorn då jag använder "blogpress"-appen, samt att jag inte har någon fungerande dator annat än mannens hemma.

Idag skall jag ut på vårt kollo en sista gång, det är avslutning tillsammans med de föräldrar som kan komma loss. Hoppas att vi sätter igång senast halv tre! Jag skall iväg på baluns ikväll och vi måste åka halv fem.
På kollot skall jag prata om att ge och ta emot kärlek.
Igår var det, det egna jaget vi pratade kort om och barnen i åldrarna 7-12 fick välja en bild av ett tiotal bilder. Denna bild skulle säga något om dom själva. Samt att jag läste texten till "Du vet väl om att du är värdefull".
Och i onsdags när vi pratade om Gud fick de skriva ett ord om Gud, lyssna till några ord om Gud och leka en lek som heter evolotionsleken. I den leken startar alla som amöbor och slutar som superwomen/man.
Idag skall barn och föräldrar få lyssna till några ord om kärlek. Sedan skall föräldrarna få en lapp där de skall skriva något positivt om sitt barn, helst med ett ord. Barnen skall få göra detsamma med sina föräldrar. Sedan tänker jag helt utan att veta vem om det är ett barn eller en vuxen (ja skrivstilen avslöjar väl men...) läsa upp alla positiva ord som skrivits. Samt att vi nog sjun´ger en sång, ber Gud som haver...
Med mig kommer jag ha orden om gud och bilderna från igår så föräldrarna kan se.

Men som sagt jag hoppas jag kommer hem senast halv fyra. Då behöver jag duscha och göra mig i ordning innan vi måste åka.

Ja ja det skall jag nog hinna.

Hittade en annan vän från Hjo-tiden på fb igår, en kvinna denna gång. Blev så glad då jag tyckt det varit trist att vi tappat kontakten. Men hon kanske glömt mig helt...

Hoppas ni har en toppendag! Till er som går på semester NJUT!

1 kommentar: