Sidor

måndag 25 juni 2012

Sommarläsning




Det är inte så att jag inte hade böcker att läsa i sommar. Men så sprang jag på dessa igår på Konsum. Kunde inte låta bli dem. De är skrivna av en av mina favorit författarinnor. Efter vad jag kan läsa mig till på baksidan har jag missat dessa tre.
Håller på med en av hennes böcker nu och väntar på en tredje sista i en annan serie.

Jag vill kunna drömma mig bort till en annan värld när jag läser. Oftast bjuder Nora Roberts mig på detta. Det är en avkoppling ibland en "flykt" från tillvaron jag unnar mig. Dock är alla böcker inte lika välskrivna, men i alla fall.

Idag har jag inte gjort många knop. Vilket känns skönt, ska fick jobba lite nu en stund. Så är det gjort.

Har varit till H och pratat bort en stund. Trodde aldrig att jag skulle bli glad över att de vid sista ultraljudet ska se om de får reda på könet. H och jag pratar med varandra om sådant som man inte delar med vem som helst. Så det är härligt att få dela hennes graviditet som nära vän. Har aldrig gjort det med ngn annan. När mina syskonbarn låg i magen var jag inte så gammal.

Nu blev jag sentimental och gråtmild också. Den här våren har jag och H äntligen umgåtts regelbundet igen. Vi har inte skyllt på arbete och annat. Fantastiskt värdefullt.

Nej, nu har jag kommit långt från sommarläsning och jobbet blir inte heller gjort...

Kramar Ulrika

1 kommentar:

  1. Det är underbart att ha någon som känner en så bra som man kan dela sina tankar och känslor med! Känns skönt att vi hittat/tagit oss tiden och sett till att det är så pass regelbundet och ofta som vi ses, var länge sedan vi hade det så. Massa kramar min fantastiska vän

    SvaraRadera