Sidor

onsdag 25 juli 2012

Mormors bokhylla

Befinner mig hos S mormor i Sthlm och jag måste få visa hennes bokhyllor.










Det var alla bokhyllor i vardagsrummet. Borde redan ha fotat de två i hallen också. Mest för att visa att där finns ett kartotek. Ja, ett kartotek. Här är det ordning och reda. Alla böcker står i bokstavsordning.
Så vill mormor veta om hon har en bok kan hon kolla det lätt.

Lite smakprov på vad som finns















Ja, det är en salig blandning vill jag lova. Nytt och gammalt om vartannat.

Nu ska jag försöka somna en stund igen. Väcktes strax innan sex av sopbilen.

Kram

3 kommentarer:

  1. Gillar din mormor, vi har samma inredningsstil ;-) Böcker, böcker överallt.

    SvaraRadera
  2. Underbart!! SÅÅ vill jag också ha det... Jobbar hårt på det. *ler* Ha det nu riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. Tänk om man hade plats för sina böcker och dessutom en sådan ordning.
    Hälsa "mormor"!
    Kram

    SvaraRadera