Sidor

torsdag 23 augusti 2012

Tiden tiden

Känns som vanligt som om tiden bara rinner iväg när jag har ledigt. Varit så pass trött att jag vilat mycket, samtidigt som jag försökt städa lite.

Hade trott att jag idag skulle kunna vara hemma helt och hållet men jag måste en sväng till jobbet. Om jag inte kan övertala min arbetskamrat att vi kan göra jobbet på fiket...
Vill helst slippa gå in på jobbet... Hade ingen lust att jobba imorgon då mannen min är ledig så idag får det bli!!

Igår städade jag i alla fall av källaren, den är oinredd så tyvärr samlas massor av spindelväv där. Idag får det bli bottenplanet, där vi faktiskt lever livet så att säga. Kylen fick ju sin storstädning i måndags så snart kanske huset är klart inför hösten.
Lite begränsad blir jag av att mannen sover några timmar in på dagen. Han har sömnbehov som en tonåring och jobbar kvällsvecka. Så jag får städa i eftermiddag och ikväll.

Om jag provade något nytt igår och tänker göra det imorgon så blir det något allt annat än nytt på tallriken idag.
Det blir hemmagjord pytt i panna. Jag tycker det är sååå gott men är inte så säker på att S så gärna äter det. Han äter som sagt det mesta men vissa saker hellre än andra och så är det ju.

Till tiden då, ja som sagt har inte hunnit vad jag tänkt men kanske hunnit det jag borde hinna med. För vilat det har jag gjort.
Fast i morse gav jag upp det där med att sova länge, de har lagt asfalt utanför så hela huset har vibrerat.

Nej, detta var ett trött inlägg. Har dock två mindre trötta inlägg på G.

1 kommentar:

  1. Förstår när jag läser ifatt din blogg att du är trött och att du börjat få lite höstkänslor.. Hoppas så att du kan få känna att du blir utvilad.

    Mysigt med nya recept också - och jag hade gärna ätit hemlagad pyttipanna.

    Många kramar till dig Ulrika!

    SvaraRadera