Sidor

fredag 14 september 2012

Att nöja sig

Kanske skulle jag nöja mig med ett inlägg i veckan, ett bra inlägg i veckan, något som jag tänker över, skriver och skriver om. För att lägga ut här varje fredag eller så...

Kanske skulle det locka fler läsare, fast jag skriver ju inte här för att få massor av läsare. Då skulle jag anstränga mig på ett helt annat sett.

Inte tappa trådar och tankar som jag ibland får med min blogg, nu senast med den härliga kokboken jag köpte. Att här skulle det testlagas och recenseras. Så kommer stressen och tidsbristen och poff, borta.

Vet ni vad jag gillar mina slarviga små dagboksinlägg, gillar också när åtminstone jag själv får till det liksom och publicerar ett mer ordentligt inlägg.

Idag är det en dag då lusten bara räcker till ett slarvigt dagboksinlägg, en liten anteckning liksom.

Så håll till godo.

När man ser ut som jag gör (just nu) med en ordentlig svank och på det en rejäl bak, ja och så mage på det. Ja och så de väldigt korta benen. DÅ är det svårt att hitta jeans. Som inte gör att allt som inte får plats i byxorna väller ut ovanför byxlinningen det vill säga...

Om lite av min mage framtill behagar puta över lite lite, det kan jag stå ut med, men vill inte ha byxor som gör att allt väller över. Då skulle jag ju se ännu större ut.

Jag har när jag varit såhär stor förut och nu provat otaliga jeans. De ända som gått på är enligt mig "tantjeans". De som har varit alldeles för tantiga i stilen har jag självklart valt bort. Är alldeles för fåfäng för att bära dessa jeans. Även om jag för ett tag sedan köpte ett par "tantjeans", jag behövde byxor och hellre att de passar.

Nämen, jag skulle ju bara berätta om mitt senaste inköp... Gick igår in på "Sisters" har förr hittat kläder där ofta. Så såg jag ett par Lee jeans, de fanns dessutom i den jättestorlek jag just nu behöver, trodde jag... Såg riktigt höga ut i grenen så till och med jag skulle kunna ha dem. (självklart alldeles för långa). Gick in i provhytten...

Jag kunde ha dem! ett par Lee jeans, defenitivt inte ett par "tantjeans" utan ett par "snyggingjeans"! Som desutom den smala söta expediten hade på sig!
Ja inte blir jag smalare av att ha dem på mig. Men äntligen vet jag att det finns snygga moderiktiga jeans även i min storlek! har sett andra i min storelk ha, men aldrig hittat själv. Jippi! Dessutom är de sååå sköna. Och jag blev expidierad av en söt kille.

Nej, nu skall jag bara beklaga mig lite också så...
Igår trodde jag min förkylning gått över nästan helt. Det tror jag inte idag...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar