Sidor

måndag 10 september 2012

Bullbak

Alla är vi olika, jag har bakat bullar sedan jag, ja sedan jag kunde när jag var liten, sedan har jag fortsatt efter att jag flyttade hemifrån.
Min kära vän H har aldrig gjort det, bakat bullar ensam hemma själv.

Efter att lånat en hushållsassistent hos en tredje kompis samt handlat åkte vi hem till H. Där har vi sedan bakat. Vilken lyx att ha en maskin som knådar ihop degen!
Degen jäste också precis som den skulle.

Ja just ja, glömde en sak. Hs mamma hade gett henne lite tips som hon skrivit ned och tja det var inget konstigt med det.
Däremot fanns det ett som jag inte hört talas om innan, ha ca 1/2 dl vetemjöl i din fyllning, om du nu gör fyllning så att du blandar ihop allt. Tydligen skall fyllningen liksom stanna i bullen på ett annat sett. 

Här kommer lite bilder

Tycker H fik till riktigt fina bullar!

Sedan så vill jag ha mina i formar och H vill ha sina gräddade längre, båda två fick vi som vi ville!

Hoppas ni har en bra dag. Jag är lite för förkyld för att jag skall tycka det är ok, men men...
Igår blev det pannkaka till middag så idag skall det bli "söndagsmiddag" med biff, potatisgratäng och kantarellsås (jag vill inte ha sås till men det vill mannen).

Sedan väntar en fullspäckad vecka.

Kram

1 kommentar:

  1. Hej vännen.
    Vilka fantastiska bullar.
    Och vad fint du har fått här inne.
    Det där med mjölet sa min farmor oxå.
    Dunder kramar i massor / Jane

    SvaraRadera