Sidor

lördag 15 september 2012

"mood board"

Jag har hört talas om detta men då i inredningssammanhang. Men så hittade jag ett inlägg hos "Asta" som jag föll för, där handlade det om drömmar, drömmar utan att tänka på konsekvenser eller om man har pengar och så vidare inga hinder. Bara drömmar!





Jag vill bo i ett stort hus, gärna något avsides, behöver inte alls ha några nära grannar. Vill däremot ha nära till vänner och nära till alla bekvämligheter. I huset vill jag ha ett bibliotek/kontor, ett gigantiskt rum där jag får plats med ett stort matsalsbord, en soffsittgrupp och gärna lite småbord och annat. Där skall man kunna göra det mesta, äta middagar, ha fest, samt sjunka ned i en soffa och slöa. Ett stort badrum med badkar!
Självklart skall det i detta hus finnas ett stort kök, där det också skall finnas ett matbord och plats för läxläsning. Gärna en hörna med en skön fåtölj i där man kan sitta och njuta av en kopp te eller vara sällskap till den som lagar mat. Vill gärna ha en vedspis eller kakelugn i köket.

I den stora trädgården som självklart hör till, vill jag bland annat odla hallon!
Ha äppel-, plommon- och päronträd.
Stora land för grönsaker och ett ordentligt stort växthus för tomater, gurka mm Ett hönshus behövs också med hönor i förstås. Kunde jag mer skulle jag nog kunna tänka mig att vara än mer självförsörjande.

Det var själva grundstommen det. Sedan är det väl så att det finns annat som hör till livet också. Jobb, jo jobba vill jag nog, men jag skulle nog hellre vara bagare, skriva en bok, jobba som försäljare i någon rolig butik, eller äga ett pensionat. Ja eller varför inte vara hemmafru...
Barn, ja självklart har jag i mina drömmar barn, i alla fall två.
Jag tror att min man finns där med mig, jag hoppas det.
En sak är i alla fall säker, jag prioriterar annorlunda i drömmen. Där är det mitt välmående framför allt möjligt. Jag prioriterar familj, barn, vänner och arbetar med något jag tycker är riktigt roligt och för att jag vill inte för att jag måste.

Nej, nu har detta inlägg funnits med mig här ett tag så nu lägger jag ut det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar