Sidor

måndag 24 september 2012

Vilken helg!!

Lite summering såhär på måndagen.

I fredags avslutades arbetsveckan med en riktigt bra begravning, jag kände att jag lyckades riktigt bra.
Sedan hann jag hem en kort sväng innan det var dags för "Tjejkväll" hos H. Vi var nio kvinnor/tjejer som alla hade gemensamt att vi känner H, de flesta av oss hade trots det träffats förut.
Det var en härlig mix av oss alla pratglada men i övrigt relativt vitt skilda arbeten och intressen. Eller tja lite blandat i alla fall.
Tyvärr fick jag dunderhuvudvärk och började må illa. Lyckades med hjälp av lite piller och några djupandningar avsyra det hela och det blev en väldigt lyckad kväll.


Denna fick H av mig och hennes svägerska (inte jag som gjorde den)


Så var det lördag och dags för jobb igen, där fick jag vara med att vid ett dop överraska med vigsel. Väldigt roligt!!
Därefter hamnade jag i bowlinghallen för dit hade min man gått för att se A-laget spela.
Då fick jag tag på denna godbit

Lilla M, en helt underbar liten söt tjej!
Så stunden med henne var dagens höjdpunkt!


Så kom söndagen och återigen var det jobb.
I gudstjänsten skulle "Kammarkören Musikaliska" vara med, Storkyrkans förra kör, medverkande under kronprinsessans vigsel bla
Tänkte att ja ja, det blir nog bra.
Så kom jag dit, kören och dirigenten verkade trevliga.
Gudstjänsten satte igång och WOW, de deltog höll inte bara koll på när de skulle sjunga. De firade gudstjänst tillsammans med oss.
Ja så var det ju så att jag skulle sjunga efter att de redan hade hunnit sjunga...
Jag står alltså där och skall sjunga solo (den liturgiska, sakrala musiken), bestämde mig för att göra som jag brukar och lyckades. PHU, ibland kan jag nämligen bli så nervös att det inte riktigt funkar. Vi tackar varandra, det kommer fram en man som tydligen också var präst och tackade så jättemycket för gudstjänsten, kändes bra.
Efteråt åt de lunch i församlingshemmet och jag gick in för att tacka dem alla en gång ordentligt.
När jag kom dit hejdade en kvinna från kören mig, tackade och sa, vilken fin röst du har.
Va?!
Jag replikerade med tack, ja och att jag knappt vetat om jag skulle våga sjunga...
Lite mallig blev jag allt måste jag erkänna.

Lite paff över att detta blev dagens höjdpunkt.
Har alltså haft en riktigt bra helg, både privat och på jobbet.


KRAM

2 kommentarer:

  1. Alltid kul med lite beröm! Det var du värd!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig helg även om begravning inte är så kul. Men som han sa till oss, den sista tjänsten man gör för en människa. Ha en skön kväll !!

    SvaraRadera