Sidor

måndag 29 oktober 2012


Energi, liv, glädje, positivitet

Nyfikenhet, mysigt, längtan


Vackert


Jaa, ni vänner tyckte helt enkelt det behövdes lite vackra bilder. Hade eventuellt tänkt att baka ikväll men det får bli imorgon.
Tänk om jag hade varit klok nog att tagit lite extra ledigt denna vecka. Fast det klart det skulle väl bara bli mer stress när jag kom tillbaka.

Tittar på tv på, 112 på liv och död, plötsligt ser jag att det är fullt polis pådrag i lilla Arbrå där jag har fullt av släktingar. Nu var det ingen större fara men ändå. Men vänta nu är de där igen denna gången i ett mycket mer sorgligt ärende.
Lite "roligt" är det att de nu i serien av 112 visar både arbetet de gör i Nyköping med omnejd där jag bott och Bollnäs med omnejd.

Snart anländer november fy sjutton, vi får ladda med ljus vänner ljus på alla sett och vis. När solen tittar fram ta alla möjligheter att rikta ansiktet mot den utomhus, tänd massor med levande ljus inne, det tror jag är botemedlet. Mot mörka mörka november.
Men tänk snart är det adventstid, har lite planer för mitt hallfönster. Där kan jag nämligen inte ha någon adventsljusstake, så det får bli ett annat alternativ. Har alltid en ljuslykta där men har hittat andra fina på Önska som jag nog skall köpa mig.

Tänk om man skulle ta och betala sina räkningar så att det är klart... Och kanske göra något annat av "måstena".

Kram på er i höstmörkret!

2 kommentarer:

  1. Jepp, pröjsat räkningar har jag gjort nu på morgonen. Så bååååååring...
    Men det blev några kronor kvar iaf som tur var.
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  2. Lite ny design här inne!
    Säljer du några ljus nu? Katalog?
    Kram Pia

    SvaraRadera