Sidor

måndag 8 oktober 2012

Tacksamhet

Blev en passande rubrik på detta lilla inlägg och min syster påminde om detta att vara tacksam. 

Igår välkomnade Helena och Per oss in i sin bebisbubbla. Han sov som en slagen hjälte större delen av den tid vi var där. Vilket i och för sig möjliggjorde att jag utan problem kunde hålla denna lilla skrutt knappt fyra dygn gammal. Han reagerade knappt över någonting...
Tänk att de kan vara så superlena! Att de är så små, fingrarna är ju fantastiskt små. men jag fick se hans små fina ögon tillslut och höra att han minsann kan höja sin röst och göra sig hörd ;-)
Ja hur som helst fyllde det mig av stor tacksamhet!

Annars är det lite svårt just nu att vara tacksam, har varit vaken sedan klockan sex i morse. Det funkar inte för mig att gå upp innan sju. Tacksam dock över att jag i normala fall aldrig egentligen behöver gå upp tidigare än klockan sju om jag skall till jobbet.

Annars är jag just nu så uppfylld av det nya lilla livet som finns så nära mig. Så tacksam över att ha en så nära vän som Helena. 

Självklart är jag tacksam över det som alltid finns där, familj, bostad, mat på bordet osv

Nej, nu kommer snart bilen och det är dags att göra min man till gräsänkling igen.

KRAM på er!

2 kommentarer: