Sidor

söndag 18 november 2012

Hockey

Såhär var det, vet att många igår undrade varför jag var på hockey. Vi gav svärmor en upplevelse i 60års present. Vilket dels innebar hockeymatch HV71 mot Frölunda.

 Inte den bästa bilden men svärmor syns delvis liksom Stefans brorson W i sin HV mössa.
När vi kom för att sätta oss var det vid varje stol istucket ett stort kartongark med reklam. Jag som var novis i dessa sammanhang var påväg att beklaga mig. Men så ser jag svägerskan som börjar vika och det börjar gå upp för mig att dessa kan vara bra att ha. De var de man slipper klappa händerna men kan ändå göra ljud ifrån sig genom att slå denna pappsolfjäder mot benet, handen, ett räcke osv

 Tre av oss satt på första raden och hade sargen som ända avstånd till isen vi andra satt på raden över dem. Det va lite kul att få sitta så nära isen, så att tacklingarna som skedde mitt framför ögonen i princip kändes också för att det skakade. Ja nästan i alla fall. Ryckte till rejält första ggn en puck smällde in i plexiglaset.
Det var slutsålt i Kinnarps arena och jag måste säga att det för mig var minst lika roligt att studera folks beteende som att se matchen. Vi satt så vi hade "Frölundas målbur " närmast oss två av tre perioder vilket också gjorde att vi hade HVs hejarklack nära. Tyckte hejjarklacken ändå skötte sig bra, ja alltså inte buade och skrek en massa dumheter bara. Det ända var väl något om att pengarna är slut i göteborg... tror inte de kan köpa spelare de behöver el va det nu va. Annars var det bara ramsor om att HV skulle kämpa ja hejar ramsor alltså.

 Här har vi kommit till Aqua, en trendig och fullsatt restaurang. Vi hade egentligen bord vid åtta men fick komma in vid sju. Det var deras första misstag. Redan här skulle de ha sagt något om att de har fler större sällskap, att vi var välkomna in, sedan föreslagit något från baren, en fördrink. De kunde till och med sagt att det är ok att ni kommer in men vi kan inte ta er matbeställning förrän om en halvtimme cirka. men kom gärna in i värmen och ta er något att dricka. Oj detta blir långt. Vi fick komma in, fick beställa, fick vår dryck, fick lite bröd, fick se MÅNGA andra som kommit efter oss få sin mat. Efter nästan en timme utan minsta kommentar kommer maten. Om de bara tittat förbi och sagt något om att de hade fullt upp men er mat kommer så fort vi kan...

Jag åt lammfilé med chevrepotatispuré och blåbärssås. Min mat var nog den som var bäst smakmässigt och tillagat. Fisken var väl ok, plankan sådär... Barnens hamburgetallrik var under all kritik, ett stort tråkigt bröd med en torr ursäkt till hamburgare i, självklart inte gjord där. Ett salladsbald, två cocktailtomater och lite ketchup, var allt som va till förutom pomfritten. Desutom kom deras mat 30 minuter innan vår, inte fem tio minuter innan... Så barnen hade kunnat äta godare mat på vilken sibylla som helst!

Creme brulee, som de som åt den var mkt nöjda med, den var fint upplagd och sorbet till var bra.

Min chokladmosse var alldeles för söt och lite för lös. Nja gör bättre själv!!

Det var synd att de skötte servisen så dåligt på stället annars hade vi kanske tyckt det var bättre. För helt klart har vi alla ätit sämre mat, ja förutom barnen får jag hoppas.

Så nu vet ni.
Nu skall jag efter en lång slö morgon ta och sätta igång dagen lite smått. Tänker annars mest vara slö och göra i stort sett ingenting!

2 kommentarer:

  1. Hockey?! Se där!! *ler* Har själv bara varit på EN enda match i hela mitt liv - och det var för att B, min son, så hemskt gärna ville...

    Synd på restaurangen!! Att man inte liksom förstår att några få ord betyder så lite.. Förklara sig. Synd.

    I kväll ser jag fram emot bokrecensionen Ulrika!! Sitter själv och filar på den..

    kramar

    SvaraRadera
  2. Vilket dåligt beteende av restaurangen. Allt blir mycket bättre om de förklarar i stället för att bara ta för givet att ni ska vara tacksamma.. Jag har just lagt upp min bokrecension, ser fram emot att läsa din! Här hittar du min:
    http://blogg.amelia.se/reddevil/2012/11/18/brollopsfixaren/

    SvaraRadera