Sidor

måndag 3 december 2012

Arla morgon

Var det när jag vaknade, har inte sovit sedan 05.13 ungefär exakt. Då åkte mannen till jobbet och tja sedan ville jag tydligen inte sova mer...

Klev inte upp förrän strax innan sju, har legat och läst.

VI HAR SNÖ!!
Ti hi.
Måste erkänna att jag tycker det är UNDERBART.
Kommer säkert muttra över kommande snöskottning i vinter men. Nu kan man ju förstå att det är december.
Visst lite mer käle hade inte skadat men...

Sitter nu med en kopp kaffe och har läst ikapp lite inne hos er, har tänt mitt datumljus och lite andra ljus. Myser helt enkelt en helt vanlig tisdag. För jag är ledig.

Plogbilen åkte just förbi, någon skottar snö...

Hallfönstret än så länge, kommer bild på hela när jag sytt klart gardinen.

Min glascylinder nu utan tulpaner och fjärilar, nu med amaryllislök och silverglitter.

Jaha då var vår sida av vägen plogad också, då kan man strax skotta. Måste ned till förrådet längst ned i trädgården och hämta snöskyffeln bara...

Igår fick vi lite gjort härhemma, plockade ur två stora köksskåp, torkade ur och framförallt rensade ut lite glas. Vi flyttade liksom in och ställde in...ALLT... ja och så har vi fyllt på lite.
Nu är det mer ordning och det vi faktiskt använder står i skåpen. Idag eller till helgen skall några skåp till rensas.
Men idag skall jag först och främst, skotta, sy om köksgardinerna så de blir som de ska, krånglade som bara den förra året men nu har jag symaskin,  hallgardinen skall fållas, mat skall lagas och jag hoppas ta mig upp på löpbandet.
Ja och så skall jag ta det lugnt för jag är ledig!!

Sist men inte minst skall jag till Helena på Me&I!

Förlåt att jag tjatat om min ledighet, men den är välbehövlig. Hoppas kunna döva "samvetet" som viskar att jag har massor att göra på jobbet... Jag är inte kirurg el ngt annat som gör att någon dör om jag inte jobbar så det så!!

KRAM PÅ ER!



3 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har, halkade in här då jag kommit med i "Bloggisar"-gruppen på FB. Ha en sköm ledig dag! Therese

    SvaraRadera
  2. För att vara ledig verkar du ha fullt upp...
    Insåg igår när jag kom ner till bilen att snöborsten låg i förrådet så det blev jackärmen som fick agera snösop....
    Har oxå datumljus som jag tänder, har haft det sen vi var barn hemma o även om jag är ensam nu så vill jag ha det ändå.
    Idag är det på nollan här så jag ska ut en stund sen.
    Ha en bra LEDIG dag !!

    SvaraRadera
  3. Bravo Ulrika!!!!! Bra tänkt! Angående jobbet.. För visst är det så - man måste tillåta sig tänka så.. Hoppas nu att du kan njuta av din lediga dag!

    Kramar

    SvaraRadera