Sidor

tisdag 8 januari 2013

Detta skall vi äta resten av veckan

Imorgon blir det, nämen va *piiip*, var och handlade nyss och kände mig så glad över att jag hux flux kommit på vad vi skall äta resten av veckan.

Nu när jag skall börja skriva inser jag att jag glömt det vi skall äta imorgon, handla det alltså. Fast det stod på lappen. SUCK.

Nåja, imorgon skall vi äta hemmagjort potatismos och sprödbakad torsk, med lite kokt broccoli till tror jag.

Torsdag, skall vi äta nudlar med kräftstjärtar, fanns recept i vårt Ica Kvantumblad. Inte så skoj kanske men va sjutton man måste ju äta något nytt ibland.

Fredag, fläsknoisetter, ugnsrostad potatis, bea och grönsaker. Tänker dricka Peroni till som är en Italiens öl. Jag vet det låter märkligt men... testa den om du gillar öl, men jag rekomenderar att inte dricka den utan mat eller tilltugg till.

Lördag, då lyxar vi med oxfilé som jag inte vet om den skall ligga i frysen så länge till. Till blir det potatisgratäng och pepparsås. jag behöver ingen sås men mannen vill ha. Ska ha grönsaker till såklart

Söndag blir det lax, i grundreceptet används Cantadou pepparotsost och gräslök som blandas och läggs i laxfil´n som du skurit till en mokasin. Detta kan man äta ris till eller tja vad man nu vill ha till. Jag tänker ta crème bonjour med gräslökssmak som denna vecka kostade tio kronor. Har provat det och det funkar bra. jag tänker ha ris till.


Hoppas detta kan ge er något tips.

Nu skall jag strax iväg för att jobba en stund igen.

Kram

3 kommentarer:

  1. *ler* Men vad gott allt låter! Och visst blev det lite tips! Hoppas din illa hosta har lagt sig? Det värsta som finns är att ligga sömnlös.. Usch!

    Ta hand om dig nu Ulrika!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tror jag kommer å bor hos dej den här veckan :) Kram

    SvaraRadera