Sidor

måndag 21 januari 2013

"Minnet av en smutsig ängel"

Vad skall jag tycka då? Jag tycker först och främst att det är roligt att få läsa böcker jag inte skulle valt själv i en bokhandel.
Denna bok är en historisk inblick så tillvida att Mankell har kunskap om både Sverige och Afrika kring den tid som historien utspelar sig. Sedan kan han bara gissa och använda sin fantasi.
Jag hade väldigt svårt att ta till mig boken till en början. Eller rättare sagt jag fick sjyhöga förväntningar i början av boken, men så avtog allt. Och jag tyckte att det var lite för mycket detaljer som inte gav mig något, jag blev otålig.
MEN så efter cirka 145-150 sidor så kom det där som jag bara väntat på och jag tycker nu att boken är riktigt bra. Ja tillslut kom tankarna; Oj, hur skall detta gå. Och vad skall hända nu.

Att läsa om Hanna och hennes bravader i Afrika har varit en bra läsupplevelse!
Vi har ju en liten skala och i förhållande till  de andra vi hitintills läst i vår bloggbokcirkel så får denna 3,8p av 5.

Väl värd att läsa.

Detta skall vara från staden som Hanna hamnar i...




Nu blir det Viveca Lärn "Öster om heden". Fick låna den idag av Helena så jag kan strax sätta igång att läsa den.

Här hittar ni bloggerskan som valt denna bok och inlägget om bokvalet.

1 kommentar:

  1. Ser fram emot den nya boken också... Jag ger nog ungefär samma betyg till "Minnet av en smutsig ängel"

    Kram

    SvaraRadera