Sidor

torsdag 17 januari 2013

Tågåkande

Ja ni. Till Skövde gick det bra trots tre byten.
Så idag får tåget jag sitter på vänta på mötande tåg med jämna mellanrum.
Får veta när jag kommer till Nässjö via tågbolaget som jag själv fått ringa upp. Att tåg till Linköping kan jag hoppa på, långt åt fel håll, för att där byta till ett tåg hem.

När vi kliver av så står tåget på andra sidan perrongen så lite glädje. Men det börjar åka iväg och stannar inte fast det inte kommit igång ens.

Har personen från kundtjänst i telefonen så jag säger som det är.
Ska se om jag kan hitta en annan avgång. Finns ingen säger jag.
Nej, kommer han fram till. Men du ett tåg finns halv sex.
Va?!
Nej jag kan inte sitta här på tågstationen hela natten.
Så fick jag säga som det va.
Har en begravning kl 10. Vill helst vara utvilad mm
Jag ska se vad jag kan göra. Så återkommer han.
Får välja på en hotellnatt och första tåg hem.
Eller taxi.
Taxi!! Svarar jag. Så de ska ringa upp när de beställt taxi. Dröjer ett tag.
Jag tänker att det taxibolag som ligger i samma hus som som tågstationen blir kontaktat.

Men nu till det mest komiska som är att de anlitat ett taxibolag från Jönköping, som då hade typ 35 min till Nässjö, sedan ska han köra mig ytterligare mil för att sedan vända hem. Det blir ju typ tre timmar för honom allt som allt. Suck!!

Något som mer är skoj, tror jag kommer hem lite tidigare än jag från början skulle gjort. Dessutom ända hem.



Kram Ulrika

2 kommentarer:

  1. Slutet gott allt gott! Hoppas att du haft det bra. Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja jösses götapetter! Ibland blir man liksom förstummad! Men du kom ju hem i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera