Sidor

tisdag 23 april 2013

Svarat på enkät om min arbetssituation och mitt mående

Började besvara en enkät som handlar om prästers arbetsvillkor och som har överskriften; Undersökning om arbete, balans i livet och hälsa, i förra veckan och gjorde den klart nu.

Kan väl säga som så att jag borde gå till min chef och säga du jag tänker inte jobba mer denna månad, lös det hur du vill!

Vilket jag ju inte kommer göra...

MEN! JAG LOVAR ATT JAG SKALL JOBBA SÅ LITE JAG KAN APRIL UT!

Ibland är det inte roligt att behöva besvara frågor som har med mående och arbetssituation att göra.
Samtidigt undrar jag ibland om det har med inställning att göra? Om jag skulle kunna bara genom att lite oftare tänka; Så bra jag har det på min arbetsplats, skulle få det bättre på min arbetsplats.
Vad tror ni?

Kram

Kommer vara ledig fredag, lördag, söndag och måndag.

5 kommentarer:

  1. Ibland är det ju också bra att göra obekväma och alldeles för träffande tester. Realism kan vara fint ibland. För mycket positivt tänkande är lite av en kvinnofälla. Man lurar sig själv till att tro att man är superkvinnan. Och det är ingen.

    SvaraRadera
  2. Håller med Åsa....
    Skönt m långledigt för dig....
    Du får högste "chefen" om lite mer lugn o ro.. :)
    Kram..

    SvaraRadera
  3. Du, Ulrika, vi har "pratat" om det förr... Och precis som Åsa säger så är det en otrolig kvinnofälla just det här att fortsätta orka, att sträva vidare, att tänka positivt. Ta vara på dig själv. Och ge av dig själv - i mycket mindre doser!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet... Försöker men inte är det lätt inte...
      Kram

      Radera