Sidor

tisdag 7 maj 2013

"recistance is futile"

Ja så kändes det i morse.

För övrigt kommer frasen bland annat från "Star trek" där en "ras" som kallas borger använder den flitigt vid assimilering av andra...

Detta gällde ingen assimilering utan snarare en känsla av att detta kommer bli en trött dag, en dag då jag helst vill gå i mina underbara Me&I Knickers i mjukaste mjuskaste mjukismaterial och en stor tunika.
Inte alls sitta i möte angående begravningar, glatt sjunga med femåringar eller vara en glad motvikt till truliga tånårstjejer.

Hade gärna suttit i solen/halvskuggan med en bok mycket vatten att dricka och bara slumrat någon timme.

Nåja.

Ska unna mig sushi till lunch nu strax. Ser ut att få äta lunch ensam :-( Skulle kunna få sällskap med fyrtiotalet pensionärer men så social klarar jag inte av att vara och dessutom äter de inte sushi.

Är det något särskilt som hänt. Nej inte alls bara "den veckan i månaden" som i mitt fall satts igång med piller. Jag får många av bivärkningarna som man i vanliga fall i och för sig också kan få... men...

Känner mig motvilligt sur som ättika, kan växla från att känna mig glad till vansinnigt surmulen på en handvändning.

Brösten ömmar, kläderna känns obekväma, chokladsugen. URK.

Så andas vi djupt och går för att fixa lunch!

Kram

1 kommentar:

  1. Man får lov att vara sur Ulrika. Och vad klokt att du lät bli att äta lunch med en massa människor! Hoppas innerligt att din vecka går in i ett bättre tempo!! Kramar

    SvaraRadera