Sidor

onsdag 15 maj 2013

smink och mode - lista

En lista Asta snodd från Asta

1. Vilken mascara använder du helst?
Clarins instant definition, gillar borsten på den 
 
 
2. Hur många nya klänningar har du köpt denna vår?
Tyvärr ingen än så länge... 

3. Vad är dyrast i din sminkväska?
Oj, så svårt. Kan vara en "dosa/ask" med en kombination av ögonskuggor från Dior. Måste erkänna att jag skämmer bort mig själv när det gäller smink.
Ni skall få se allt någon gång. 

4. Fulaste sminkmissen du vet?
Gulorangebrunt puder pålagt i ett tjockt lager som en mask som ser ut att gå att ta av. Är väl en av de värsta enligt mig.
Clown- rouge- kinder är inte heller snyggt

5. Vilket cerat är bäst?
Lepsyl vinner i längden.

6. Hur många nagellack äger du?
Hm, ungefär tio stycken kan vara åtta och kan vara tretton stycken

7. Bästa lågbudgettips?
Jag har blivit så besviken ibland när jag lagt pengar på att färga håret hos en frisör och resultatet inte blivit bättre än om jag gjort det hemma. Så swartskopf hårfärg...
Sedan är det helt klart så att ibland skall man inte laborera med hårfärg hemma själv.
Blev jättenöjd sist när frissan färgade och la i slingor.
 
 
 
8. Modemåste till sommaren?
Mode+måste?
Har inga sådana
 
 
9. Fulaste modet?
I år? Ingen aning, bor i en isolerad del av världen så...
Har i och för sig sett en massa hemska neonfärgade kläder och för mig är det inget man har på sig om man fyllt mer än 20. Högst...

10. Har du köpt ny bikini i år?
Nej. Har en som duger utmärkt!
 
 
11. Hur ofta går du i klänning under sommarhalvåret?
Klänning ibland, kjol nästan varje dag. Bär nästan inte byxor eller schorts på sommaren.
 
 
12. Hur stor del av kläderna i din garderob använder du?
En skrämmande liten del

13. Hur fåfäng är du?
Jag är nog relativt fåfäng även om det inte alltid syns. Men trivs å andra sidan inte med mig själv då jag inte känner att jag hunnit/orkat fixa till mig på morgonen. Eller när jag skall iväg.
Vill gärna inte gå i gympadojjor ex i Rom även om det vore smartast.
 
 
14. Din mest misskötta kroppsdel?
Just nu får jag nog svara håret....

15. Vad skulle du vilja shoppa just nu?
Oj, massor.
Minst en ny kjol, en ny klänning, en eller två tunikor, sommarskor mm Har inte sett ut något specifikt.

2 kommentarer: