Sidor

fredag 26 juli 2013

Gnäll

Jag förstår att min lilla stad lever på turister och de som kommer för att besöka Astrid Lindgrens värld kan jag egentligen inte säga att jag stör mig på.

Jag förstår också att det är bra för fotbollsföreningen i stan mfl att de arrangeras en fotbollscup för en väldig massa barn. Kul att de får komma iväg ha ett äventyr och spela fotboll.

Men jag har svårt att förstå hur barnens lagledare kan tycka det är ok att deras lag går längs med vår gata vissa år så sent som tolv på natten och skriker sina ramsor.
Jag har inte alltid varit varken vaken eller ledig när de gått förbi. Ska ärligen säga att förra året var det en ledare som precis utanför oss till och med på dagtid sa åt sitt lag att vara tysta.
Vi har en hel del barn på vår gata kan nu komma på fem mellan ett och fyra, sedan har vi ytterligare barn. Kanske de inte vaknar, kanske de vaknar. Ytterligare någon kanske ska upp till arbete. Vet att jag tjatar om detta.
Bara de inte skrek så förbannat högt!

att köra bil i centrum idag var inte smart kan jag lova men vi var ju borta hela dagen igår så... Jag var tvungen.

Nej nu ska jag sluta gnälla...

Har i övrigt bra dagar just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar