Sidor

torsdag 25 juli 2013

Kalmartripp

Blev en väldigt trevlig dag idag även om vi ett tag undrade om vi verkligen var på rätt väg men det visade sig att det var vi.
Hamnade först i Målerås som planerat


En väldigt liten ort mitt i mörkaste Småland skulle jag vilja påstå.
Sedan Orrefors där jag handlade en kanna som ni får se en annan dag.




Sedan fick det bli Kalmar där vi efter shopping och lunch hamnade på slottet och gick på en vandring.



Blev indiskt till lunch SÅ gott.



Gick via Stadsparken till slottet.

Så vi har gått och gått idag.

Hittade en rolig affär med namn "TGR" billiga roliga saker och en asiatisk liten matbutik.

Fikade på klassiska "Kullzenska" också, där jag nog suttit om jag varit student i den staden, lite som "Tranan" i Uppsala för er som känner till det fiket.

Har haft en mycket bra men varm dag. Kommer knappt ihåg senaste gången jag var i Kalmar men jag måste säga att jag gillar den staden. Nu kommer man ha lite större koll nästa gång man hamnar där också :-)

Kram

2 kommentarer:

  1. Å vad synd jag jobbade, hade varit kul att ses. :(
    Men en annan gg kanske..
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera