Sidor

onsdag 14 augusti 2013

Att utmanas

Ja vi kan utmanas på olika sett, av olika saker. Något som utmanar dig tycker jag är en småsak och något som utmanar mig tycker du är en småsak. Ibland lyckas vi förstå och ana den andres stress över det han eller hon står inför. För att andra gånger undra vari utmaningen ligger.

Igår var det fint väder nästan hela dagen här, men så på eftermiddagen tidig kväll kom regnskurarna.

Typiskt jag som skulle ut och motionera var det tänkt.

För er som följer mig på instagram och fb är det gamla nyheter hur det gick.

Jag har inte rört ordentligt på mig på alldeles för länge.

När det tillfälligt slutat regna sa jag till mig själv; "Nej, det finns inga dåliga väder..." och" Du klarar mer än du tror!"

Sagt och gjort på med träningskläder och en regnjacka.

Utmaningen för mig låg i att jogga så mycket jag orkar av en sträcka på ca fem kilometer.

Ja jag vet hade kunnat ta en kortare sträcka och på så sett kanske klarat av att jogga/lufsa större delar av den sträckan. För att på så sett uppmuntra mig själv och känna mig duktig.

Nu har jag en utmaning kring en "app", till "apptillverkare", tänk om en av de mest kända... kunde ha funktionen att den kände av om man gick eller joggade/sprang.
Säg att du innan du startar din aktivitet klickar i att du tänker både gå och jogga.
När du sedan kommer hem är de delar av streckan där du gått blåmarkerad och där du joggat/sprungit rödmarkerad. Den räknar dessutom ut hur långt du sammanlagt har sprungit av den totala streckan.

En sådan "app" vill jag ha!!

Det är så svårt att uppskatta...

Jag klarade utmaningen och på något märkligt vis kändes det så himla bra igår. Det var vansinnigt jobbigt ibland sådär i slutet av en "joggingsträcka". Jag har vissa sträckor på denna runda där jag har joggat förut. Igår utmanade jag mig att jogga lite längre på varje sådan sträcka. Vilket jag faktiskt klarade!

Nu öser regnet ned så kanske det får bli någon form av inomhusträning ikväll. Ja om nu vädret skall få hindra mig?

Eller om jag skall ha vilodag? Fast det vore skönt att få bort lite träningsvärk.
Vi får se hur det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar