Sidor

måndag 26 augusti 2013

Lingon




Lite suddig blev visst denna bild.
Igår jobbade jag till halv tolv, handlade och åkte hem.
Helena hörde av sig och vi gick på långpromenad i det strålande underbara sensommarvädret.
Det kan bli bättre men är nöjd med mina 1,6 mil motion som blev förra veckan där jag joggade ca 5km av dessa.
Kom hem och mannen hade klippt nästan allt gräs! Jag klippte då det sista och sedan gav vi oss av med hinkar, plockare och kaffekorg. Klockan var då ca 15 och vi kom hem vid halv sju, nu tar det ca 20min att åka dit vi åkte så... Men några timmar i skogen blev det.
Vi fick med oss ca 3 kilo lingon och 3-4 liter blåbär, härligt. Mer blåbär behöver vi nog inte nu och kanske inte lingon vi får se.
Har rensat hälften av lingonen och kokat en omgång sylt, blev fem rejäla burkar.
Solen skiner så... Ska försöka ta mig ut en sväng också.

Hm, insåg just att jag inte ska jobba helg på länge, nästa är jag ledig, den sjunde som är en lördag åker vi till Gran Canaria på kurs, kommer hem natten till den femtonde och tror jag har ledig helg helgen därpå. Känns skönt på något vis.

Nej bäst jag fortsätter rensa bär, sätter mig kanske ute...

Kram

1 kommentar:

  1. Kurs på GranCan låter inte fel. Hinner ni njuta lite också?
    Kram

    SvaraRadera