Sidor

söndag 20 oktober 2013

T som i...




Tro.
Det är inte lätt med tro.
Min tro på Gud både hjälper mig och stjälper mig.
I grunden tror jag Gud om allt, en kraft som klarar ALLT!
Vilket också gör att när jag drabbas av sorg, bekymmer och nederlag kan min tro på en Gud som kan allt mer ställa till det.
För finns det en sådan Gud så borde denne ha varit med och hjälpt mig, eller hur?

Jag tror också på mig själv och på människor i min närhet för vi människor är så starka, så kapabla.
Det är också ofta andra som hjälper mig att bära min tro genom att de själva tror så starkt på en Gud.
Jag vet vad det betyder för andra att jag ibland tror åt dem, på livet, på dem, på Gud, på kärleken, på...
Ja ibland kan vi behöva tro åt varandra och då inte bara på Gud.

Ta hand om er och vet du vad, jag tror på DIG!


Kram

3 kommentarer:

  1. Vackert Ulrika! Och jag tror också - på det vackra i alla själar! Kramar

    SvaraRadera
  2. Det finns så mycket man kan tro på. Tro stärker oss oavsett om den är av religiös art eller ej.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med ovanstående.. :)
    Kram..

    SvaraRadera