Sidor

fredag 29 november 2013

29 nov - jullista



Har du druckit säsongens första glögg än?

Nej, jag är inte alls så förtjust i glögg. Tycker oftast den är för söt, dricker jag glögg vill jag ha mer mandel och russin än glögg.

Gillar du att köpa julklappar?

Ja, i grund och botten. Men självklart vill jag ha tid och pengar och om jag dessutom vet någorlunda vad jag skall handla. Vill gärna ha tillgång till lite småbutiker också för det där lilla extra…

När brukar du julpynta?

Det beror ju på vad man menar med julpynt. Men gran och tomtar kommer upp den 23 december!!

 

Köper du mer julpynt varje år?

Ja. (varit riktigt duktig i år inte köpt någonting…eller…jo en liten tomte)

 

Hur klär du julgranen?

Har ingen stjärna i toppen, inga svenska flaggor, glittret som SKA vara av det tunna slaget hängs rakt uppifrån och ned, ”fästs i toppen” sedan hängs det nedåt!, har ”gammeldags” slinga inget änglahår eller vad det kallas, gärna smällkarameller längst ned invid stammen, sedan älskar jag gamla fina glasjulkulor och tänkte nog hålla mig till det. Men det blir toppenfint att blanda upp med mer moderna ugglor och muffins mm. Fast vad som helst hamnat som du kanske anat INTE i min julgran.

 

Hur firar du jul?

Jag jobbar oftast. Men det brukar bli jobb vid 11 sedan hem för att äta julgröt, eller till svärmor för jullunch, därefter Kalle anka och julmiddag/bord efter det om jag är hemma, annars öppnas julklappar och fikas.

Ofta är det bara jag och min man som firar själva julafton hemma hos oss. Och så firar vi med svärmor ngn annan dag.

Hoppas så att jag nästa jul firar den hemma hos mamma och pappa! Eller i alla fall med ”min” familj!!

 

Julens favoritmat/måsten på julbordet?

Prinskorv, julskinka, bakad leverpastej, god ost, gott bröd, dopp i grytan

 

Vilken är den bästa julfilmen?

Oj, jättesvårt.

 

Bästa julgodiset?

”Risbräck” dvs puffat ris dränkt i choklad, god chokladkola

Släpp fram din inre Grinch: Vad av allt juligt kan du lika gärna vara utan?
 Blinkande färgade ljusslingor!
Glögg
gravad lax

 

 

1 kommentar:

  1. Haha härlig läsning!!! Japp skönt att vi alla är olika ;-)
    Den 26 e åker allt mitt (det lilla jag har) pynt, granen åker, stakar och stjärnor åker ner! Svisch borta :)
    Ärligt så är jag inte så förtjust i julen... Den ger mig magknip av all hysteri!
    Ha en skön kväll,
    Kram Sandra

    SvaraRadera