Sidor

torsdag 19 december 2013

19 december

Som sagt är det snart jul och ja som präst är det bråda dagar. Och en sak vet jag att om jag skall göra om detta med ett adventsdecemberinlägg varje dag så skall ALLA planeras och påbörjas innan jul.

Bland annat ringde en av våra skolor i förra veckan och undrade om deras tre sjundeklassare kunde komma i halvklass under torsdag den 19e december?! Jag förstår inte hur de tänkte, men självklart fick de komma.





Förutom lite arbete ser min tillvaro ut såhär. Ikväll köptes julklappar till de på min mans sida. Hittade så bra till grabbarna.

Men vad önskar jag då inför denna jul?

Att vi åker till mamma och pappa.
Vilket min man nog kommit på en lösning för, ibland är han mer underbar än han förstår. Han skryter liksom inte med det...utan är det lite i smyg.

Att det blir snö

Att jag hinner träffa Arvid och hans föräldrar.

Får äta god mat

Vila, bokläsande, chokladätande, champagnedrickande

Fast detta får nog ske från den 23 december till 2 januari.

Sedan finns det självklart materiella ting jag kan tänka mig...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar