Sidor

tisdag 10 december 2013

Nobelrecension - lite lång.

Ja tänk när sessorna inte är på plats fick drottningen en vacker klänning! Den var väldigt klädsam. Så så fin!

Oh en till vacker röd.
Kan rött vara årets färg?

(Sitter alltså och tittar på sändningen)

Inser att lite intresserad kanske jag är ändå...

Utställningen på Nobelmuseet var ju lite rolig.
Nobelprisen tolkade i musik och kläder.
Oh nu vet jag vem av medicinpristagarna jag vill ska hålla talet. Mycket humor. Fanns en "skulptur" som anspelade på cellen typ, det var en genomskinlig kreation som han tyckte att hans fru kunde bära den. Fast ända platsen för det var nog sovrummet. Varpå frun nästan smällde av ;-)


Ja, rött verkar vara färgen! Silver och grönt.

Tufft M Levitts mor är med och jag tror de sa 98år men jag kanske hörde fel. Nej, 98år, tufft, pigg som bara den.

Oh, nu får vi äntligen se gäster

Det måste vara en utmaning att göra dessa nobelsändningar.

Vill se dukningen också...

Så läcker klänning Viktoria Dyring har, vinrött och skinn.

"Vinrött" syns också bland klänningarna.
Nästan bara sett vackra klänningar, någon lite tråkig kanske.

Blomsterarrangemangen var väl lite trist på honnörsordet eller?

Oh, prinsessans Christinas smycken hoppas jag man får se.

Kul att se hur de sitter och knaprar bröd...

Hm, Nobelstiftelsens ordförande behöver öva sin engelska. (Magety the king...)

Har de en "passande underhållning" i år?! Verkar så... Finalen med inbärandes av efterrätten var enastående! Värdigt och vackert! Fint med "bildspel" på väggen bakom. Athem to mankind, tror jag sången hette som framfördes och bra citat från Alfred Nobel syntes på väggen. Det bästa jag sett på Nobelbanketten.

Så var det maten, förrätten verkar ok. Trevligt med mycket svenskt. Vill ju se efterrätten!

Tufft finns visst både extra klänningar och frackar på plats.




Måste erkänna en sak jag gillar Nobel och sändningen från festen... Ja kanske inte att titta på riktigt hela. Fast tja helt ointressant är det ju inte...

Gjort två trevliga Compadre fynd idag.












Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar