Sidor

onsdag 8 januari 2014

Hur mår jag?

Det skall jag delvis strax få veta. Ska på företagshälsovården och göra en ordentlig koll. Får väl också veta om det är någon skillnad från förra gången.
Jag undrar ja om något kryper fram i proverna som tas eller om allt visar på att jag är frisk som en nötkärna.

Ja förutom vikten, värken i foten och synen.

Vad jag tycker är synd är att de på sett och vis inte riktigt kan gå vidare om det skulle vara något. Om inte chefen bestämmer annat.
Det har gjorts en viss upphanling, jag misstänker på en allmän hälsoundersökning. Men sedan då om det visar sig att det är något.
Är det helt plötsligt ointressant för arbetsgivaren.

Jag förstår att jag har ett egetansvar som privatperson att vara mån om min hälsa.

Men vart spenderar jag större delen av min vakna tid?

Vissa år uppåt femton ibland nästan 20 nätter och då ofta dygn i streck?

Jo på min arbetsplats och då kan jag tycka det ligger i arbetsgivarens intresse att ha frisk och arbetsför personal.

Nåja, nu är det väl bäst att jag strax går.

Visst var det jobbigare att kliva upp idag?

Jag jobbar dessutom hela helgen, börjar alltså arbetsperioden med en sexdagars vecka. Härligt.

Kram

1 kommentar: