Sidor

tisdag 8 april 2014

På fredag klockan nio smäller det!




Inte större än ca 3*6cm liten tag består mitt träningskort av.
På fredag klockan nio ska jag köra ett easy line pass så att jag lär mig apparaterna och sedan kan träna själv eller/och i grupp.

Nu är det så att för mig var det ett stort steg bara det att gå in på gymet och köpa kortet.

Jag är nämligen lite märklig. För cirka tio år sedan hade jag stora problem med att ensam gå in i vissa butiker, på fik osv
Absolut INTE vara ENSAM i en butik i alla fall inte en liten.
Det har faktiskt försvunnit till 99,9%. I flertalet affärer är jag gärna ensam också på fik.

Det finns ytterligare ett steg i detta sociala handikapp. Jag är på sett och vis "rädd" för andra människor (ja trots mitt yrke).
Egentligen vet jag inte vad jag är rädd för, men jag blir toknervös över att träffa nya människor, ringa nya människor.

Inte alltid men ofta.

Så hur var det idag då?

Jo jag kliver in på gymet med bestämda steg. Ställer mig vid disken. Det kommer ut en sjukt snyggt vältränad äldre man i cirka 65års åldern och säger hej.
Han bet mig inte, undrade inte vad jag gjorde där.
Utan var väldigt trevlig och skämtade lite med mig.
Ytterligare en person som bevisar att människor inte är otäcka.

Så idag har jag tagit ett stort steg.

Det är även han som skall ha passet på fredag. Känns bra!

Får kanske jobba lite extra på torsdag men det är bäst att komma igång på en gång.

Kram



Kram

2 kommentarer:

  1. Det är nog bara osäkerhet Ulrika.
    Det kommer gå galant, ALLA har varit nybörjare nån gg, vare sig det är 20 år sen elr 6 mån..
    Kram..

    SvaraRadera
  2. Du - det kommer att gå finfint!! Ser fram emot att läsa att de var kul dessutom! Ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera