Sidor

tisdag 13 maj 2014

Det lyxiga

Jag skulle inte säga att jag egentlige är en märkessnobb på något sett.
Men vissa "märken" både inom, mode, inrdening/inkl porslin och glas, möbler, smycken...
Ger mig en lyxig känsla, ger mig en känsla av att äga något "äkta", som kommer att ha betydelse i historien rent av eller är av historisk betydelse.

Jag äger exempelvis en "Eva" och en "Adam" kopp med fat av Stig Lindberg. Inte nyproduktion!

Så för några veckor sedan så fick jag ett sms av H, det finns en möbel jag kanske kan vara intresserad av.
 En Carl Malmsten soffa, märkt och allt. Mitt hjärta sa JA på en gång men jag frågade min man som också gillar investeringar av detta slag. Jag mätte i köket, funderade.
Nu står den i mitt kök men den behöver lite omvårdnad. Ja egentligen bara dynan som behöver nytt tyg och så behöver den lite kuddar. Ni skall få se bilder på den när jag är klar. Tycker även det är lite roligt då denna har stått i Hs mormor och morfars hus.
Hoppas ni haft en bra dag!
Jag är låg, samtidigt som jag mår bra. Har njutit av min ledighet

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Ja, ibl kan det var kul med nåt "värdefullt" :)
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera