Sidor

torsdag 8 maj 2014

Tidigt

Jag är ingen morgonmänniska.

Märkligt nog har jag mer eller mindre frivilligt vid ungefär tre tillfällen tagit mig upp strax innan sex för att vara på gymet klockan sex på morgonen.

I och för sig gör det ju att jag ungefär kvart över sju var färdigduschad och omklädd på plats på jobbet (duschar på jobbet om jag skall jobba direkt efter). Som i sin tur leder till att jag hinner med en hel del arbete och kan gå hem med gott samvete vid lunch.

Idag kände jag mig tyvärr trött redan från början, ingen kraft och ingen ork. Men jag fick tränat mina två varv av cirkelträningen i alla fall lite drygt. Helt nöjd med det!
 
Så bra den bilden blev då... Fokus skulle ligga på mina vader och skor. Tur att jag har snygga vader för det är INTE snyggt med klacksko till träningskläder. Men jag släpar inte och har tre par skor och idag fick jag inte på mig några överdragsbyxor. Vilket inte heller är snyggt till klackat men i alla fall ;-)

När jag kom från träningen och gick till jobbet såg jag en kvinna som löptränade uppför en backe som finns alldeles utanför mitt arbetsrum bortanför vår lilla parkering. Hon sprang upp och gick ned, sprang upp och gick ned. Den backen är inte nådig ni skall få se den!

Äsch hade tänkt visa hur nära jag har till "Träningshuset" från mitt jobb men det vill inte samarbeta och jag borde kanske jobba nu...

Ja ja, fyra veckor (fem men jag var i åre) har jag tränat två gånger styrketräning med inslag av kondition. Känns riktigt bra!

Hoppas ni får en bra helg!
Jag är ledig nu i fyra dagar, bara några timmars jobb kvar.
Kram

1 kommentar:

  1. Duktigt orkat Ulle och riktigt snygga vader minsann! Kramar

    SvaraRadera