Sidor

måndag 16 juni 2014

Vilken dag.

Började ju dagen med motion.

Åt lång frukost och skulle ge mig av till jobbet men då ringer min fackliga representant som skall förhandla min lön. Det har aldrig hänt innan. Men ok det gick bra.

Det gick också bra att ha både konfirmander och föräldramöte, även om det känns lite hemskt att vara den som kommer med alla förmaningar.
Vi har regler och vi följer dem, ingen fri uppfostran här inte...

Men det hände andra saker genom dagen. Jag hittade äntligen koden till min bilstereo. Jag fick en komplimang av en sommarvikarie, hon såg att jag gått ned i vikt och ja sedan hon såg mig är det ca 8kg.
En av mina närmaste arbetskompisar som ändå ser mig varje vecka frågade vad jag gått ned nu och när hon fick svaret sa hon att hon tyckte det såg ut som mer! Sög i mig båda komplimangerna med glädje.

Tittade in till vår löneassistent mitt i allt idag, då visar det sig, (detta visar hur dålig koll jag har, fast jag har funderat lite men enda inte upptäckt det) att från december och framåt har jag fått en helt annan lön än jag ska ha. Alltså för lite pengar som jag nu lagom till semestern och Ullaredstrippen mm kommer få retroaktivt, ja och så lönepåslaget vad nu det blev... Trevligt!
Roligaste att jag kan shoppa i Ullared, finns ju fler affärer än GeKås där utan att känna att jag måste tänka mig för alltför mycket.

Ätit en halv lite jordgubbar ;-)

Nä vet ni jag är toktrött, ska göra klart mannens matlåda och sedan SOVA, upp för att träna imorgon bitti ska jag ju också.

Ätit bra mat idag, känns toppen!

Mot målet



Kram

1 kommentar:

  1. *klappklappklappklappklapp*... bra jobbat bruden !!!!!
    Ha en härlig tripp t Ullareeeeeeeeeeed :)

    SvaraRadera