Sidor

lördag 9 augusti 2014

Snart slut, ja helt slut

Snart jobbat fjorton dagar i sträck varav nio dagar på läger hade jag inte varit hemma hade jag haft åtta sextontimmarsdagar nästan helt utan raster. Men de räcker med alla dagar jag var där tro mig!
Har ändå fått ihop ca 140 timmar på två veckor... Får bara betalt för ett fåtal timmar av alla egentliga timmar vi lägger ned.

Men vi gör det ju för ungdomarnas skull och i år till skillnad från förra årets mardröm har detta varit ett fantastiskt år.
Föräldrar har idag undrat vad vi gjort med deras ungdomar de är ju helt lyriska. Gett dem kärlek svarar jag då bland annat.
En annan förälder berättade hur ett helt gäng gått förbi deras tomt och hans dotter hade sagt det är ju mina konfakompisar och så var hon iväg.
Hos ytterligare en konfirmand hade de varit några timmar och bland annat tränat inför idag.
Vi fick också mail samma dag vi kom hem från en mamma som ville tacka och tala om att det var inte de "vanliga" kompisarna som gällt utan hennes son hade gett sig iväg för att umgås med konfakompisar.

Härligt att höra och jag vet att detta kommer de alltid bära med sig, kanske kan vi få ha några av dem kvar hos oss...

Hostan är tyvärr inte borta än så jag är helt slut även i bröstkorgens muskulatur.
Liksom i huvudet/hjärnan och kroppen.

Så nästa veckas ledighet är helt nödvändig.

För övrigt inbillade sig min chef att jag skulle ha en andakt imorgon kväll och jobba mellan sex och sju på kvällen men, det kan hon glömma! Har löst det så att det blir lekmannaledd andakt och det får hon ta!


Kram

1 kommentar:

  1. Hejja dig Ulrika!! Att du står upp mot din chef! Du måste vara rädd om dig! Men vad underbart det är att läsa att detta årets konfirmationsläger blev så väldigt bra!!! Jag vet ju hur illa det var förra året. Vad glad jag blir!

    Hoppas nu den nya veckan blir lugnare för dig! Och krya på dig! Kram

    SvaraRadera