Sidor

måndag 15 september 2014

Tur jag är blåögd...

Ja, vilken himla tur att jag är blåögd, kanske skall låta bli att färga håret en nyans eller två mörkare också.
Fast vänta här nu Åkesson är ju nästan svarthårig själv, är han riktigt svensk?

Skämt också sido är det så att vi skall behöva oroa oss för hur vi ser ut? Om vi set tillräckligt svenska ut? Eller räcker det med att vi är födda i Sverige? Fast R. Abdulkareem som också är född i Sverige räknas hen som svensk? Eller bara jag...
Alla de som är adopterade vad händer där, de heter ju ofta något svenskt...

Jag skyr ju mycket som har med politik att göra men försöker ändå lila mig informerad såklart och tycker absolut att vi skall ha demokrati!

Är också glad över färgskiftet som blev men det förtas liksom lite.

Experimenterar lite och ser om denna länk till min sysslings FB inlägg fungerar.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153139756608625&id=714023624

Läst kommentarer och kan se hur SVENSKA barn som förvisso någonstans i leden har familjemedlemmar som invandrat till Sverige och gör att dessa barn inte är rågblonda och blåögda undrar varsomhelst händer nu? Kan de bo kvar?

VAD tänker om något de människor jag har runt mig som faktiskt är delaktiga i att dessa barn, ungdomar och vuxna känner rädsla.

Till de svenskar särskilt barn som känner sig rädda vill jag skrika: DU ÄR SVENSK. DU HAR INGENTING ATT VARA RÄDD FÖR.

Men med stor sorg i hjärtat inser jag att jag inte skulle tala helt och hållet sanning.
Och det gör även mig rädd, så blåögd, heterosexuell, svensk jag än är.


Vi som enligt mig förstått bättre än att ha röstat på ett parti som vill "arbeta emot" både det ena och det andra. Vi får kämpa desto mer för mångfald och människors lika värde.

För vi människor ÄR lika i grunden!

Liksom jag kämpar för att människor skall se likheter mellan olika kristna trosinriktningar och även helt andra religioner.

Men det är inte lätt att kämpa för människan när människan inte vill...
Kram

2 kommentarer:

  1. Ledsen över aotokorrekt och annat knas i denna text

    SvaraRadera
  2. Javisst känns det tröstlöst när man ´ser ett sånt här resultat! Var kommer alla dessa SD-väljare ifrån??!

    SvaraRadera