Sidor

fredag 17 oktober 2014

"Bara ett barn"

Igår var jag till banken för att få lite koll på ifall vi kanske kan få buda på det "nya" huset.
Dels så hamnade jag hos en privatrådgivare och inte en bolånerådgivare, kan inte hen hjälpa men...
Jag fick mer frågor än svar på sett och vis. Känns ibland som om de ekonomiskt kunniga inte kan förstå att vi vanliga dödliga inte fattar vad de säger. Det värsta är ju att de kan kollra bort än så att säga.

Så jag ringde mamma och pappa. Så vi pratade tre stycken samtidigt. Min pappa kan han! Eller de hade i alla fall svar på en hel del frågor dessutom svarade de så jag kunde förstå!
Med pappas ord i ryggen skall jag nog kunna ställa rätt fråga till de på banken också.
Genast blev jag lugnare.
Fick ett sms av mamma nu, de har tittat på huset och de håller fast vid att det vore en bra affär.
Mamma skrev också "vilken tomt!", förstod hon skulle tycka det.

Känns bra, har mamma och pappas stöd, syrran med man tycker också "köp".

Självklart är det i slutändan jag och min man som skall bestämma och vilja.

Nej, nu måste jag ta tag i dagens arbete på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar