Sidor

måndag 13 oktober 2014

Huvudbry mm

Oj oj.
Vi börjar med något riktigt roligt!
I fredags fick lilla A en lillebror, en lite E, han hade bråttom till världen. Mamma och E mår bra det har jag sett med egna ögon.
Men oj så fort man glömmer hur ytte pyttesmå de är när de föds.
Grattis familjen Ö till söta nytillskottet.

Jag och min man har väl efter nästan fem år i vårt hus insett att vi nog kanske troligen inte bör bo i ett trähus. Vi kan inte ta hand om det på ett bra sett själva. Visst det är det väl fler som har det så. Men ibland kan det vara så sorgligt nog att man får inse sina begränsningar.
Varav dessa funderingar?!

Jo först så hade svärmor sagt till sin son, byt hus... Ja inte riktigt men...
Han säger det till mig.
Jag kollar Hemnet alltid roligt!
Där finns ett gult litet hus, inte helt olikt vårt, från samma tidsepok, men i puts, med ett trebils -garage, växthus, många nya vitvaror, rolig tomt på många sett...

Nu har vi tittat på det först jag. Då blev jag besviken på huset på sett och vis, förtjust över delar av trädgården och garagelängan som innehåller en hel del annat också gillade jag.
Så var jag och min man och tittade på det i fredags.
Nej. Tänkte jag. Eller jo hm, huset steg i graderna. Det var ägarna som visade det och vi kunde få svar på en massa frågor.
Fast jag vill ju egentligen inte flytta och vi har ju inte kollat med bank, gjort energideklaration osv

Mäklaren var här och kollade, vi kan nog få vad vi gav. Det bör räcka till huset vi tittat på med lite råge.
Nu ska jag få lite rådgivning på banken så jag kan ställa alla frågor, som hur, vilken blir vår nya ekonomiska situation osv.
Lät inte på mäklaren som om alla par utan kanske vi och ett till par som var intresserade av huset.

Tankarna snurrar och jag behövde bara kasta ur mig dem.


2 kommentarer:

  1. Nej men se där!!! *ler* Jag tycker det låter otroligt spännande.Du skall nog "go with the flow", vem vet vart detta leder!

    Kram

    SvaraRadera