Sidor

torsdag 2 oktober 2014

Oktober

 
Kanske är det denna inställning vi skall ha till hösten...
 
Denna höst liksom troligen de flesta andra höstar är det mörkret på kvällen som slår hårdast för mig. Vi har kunnat njuta av långa ljusa dagar och så som i ett trollslag är det plötsligt mörkt vid sju.
 
Nej nej, så plötsligt har det inte blivit mörkt skulle nog någon kunna tala om för mig och säkerligen visa på ett diagram över hur det gradvis blivit mörkare.
 
Men än så länge innan jag vant mig vid hur mysigt det kan vara att kura under en filt, tända massor med ljus, laga goda grytor, så tycker jag att mörkret är mörkt.
 
Är så trött efter förra veckan, blev bara 50 timmars jobb sånär som på 30 minuter. Många av dessa timmar var också timmar då jag var tvungen att vara helt konsentrerad på de människor ja hade framför mig, i samtal med sörjande, vigselsamtal, begravning, vigslar, dopsamtal, dop, gudstjänster, möten som jag höll i...
Idag skall jag ta och kompa ut några av timmarna, vilket skall bli skönt. Att jag sedan skall hem och städa är en helt annan sak.
 
Sedan ser jag fram emot en helg full av roligheter!

1 kommentar:

  1. Åhh, vad jag hoppas att verkligen får en trevlig helg!! Du har jobbat jättemycket! Och apropå hösten: jag håller med. Hösten suger! (som mina elever skulle ha sagt!)

    Kramar

    SvaraRadera