Sidor

torsdag 27 november 2014

Inför jul

äntligen gör min arbetsplats en insats jag väntat på i flera år.

Dels samlas det in kläder, lite varma kläder inför vintern. Där gav jag ett bidrag igår, hade en kasse som stod.

Sedan har de ju kommit på att även om vi ger matbidrag och nu till jul också ibland lite pengar till julklappar, kanske vi kan skänka julklappar. Förutom kläder.
På så sett kan de pengar som finns att skänka gå till mat i större utsträckning.

Jag har inhandlat någon förpackning hygienartiklar som det just nu kryllar av. Vem vill inte vara ren?
Handlade också blöjor, tvättservetter i några uppsättningar.

Tänkte jag skulle handla några leksaker också.

Nej jag tror inte tanken var att vis kulle handla allt vi skänker utan kolla vad vi har hemma.

Men jag har inga leksaker att skänka så...

Känns fantastiskt att jag har möjlighet att ge och att det äntligen görs något.

Hoppas detta kan växa för nu är det i väldigt liten skala.


Till något annat.
Ibland har jag det bra på mitt jobb. Även om det hade varit skönt att vara ledig på lördag som det var tänkt så...
Ska jag och en kollega åka upp ett dygn till Stockholm.
Det är en muta, ett tack till några av våra fantastiska unga ledare som gjorde vårt konfirmandläger möjligt i sommar.

Vi kan inte ge någon egentlig lön nämligen.

Hoppas få gå på julmarknad i gamla stan på lördag. Kanske kan det och julskyltningarna ge lite stämning...

Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Och jag som just gett iväg en massa pussel och spel och annat till Lilla Återbruket. Det går ju visserligen också till något bra..
    Bra initiativ. Södertälje har också något som dem kallar julklappen så jag ska köpa någon klapp och skänka tänkte jag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Ville kika in och se hur du har det? Hoppas du har det bra och inte behöver jobba alltför mycket nu i december (omöjlig önskan kanske). Bra initiativ av kyrkan - i Falkenberg är det vi i Falkenbergare Tillsammans som gör det! :)))

    Kramar

    SvaraRadera