Sidor

lördag 20 december 2014

Vet ni i torsdags kände jag mig så stressad, inte för att jag egentligen hade massor att göra, men för att det finns saker jag gärna vill göra innan/till jul.

Men så igår hann jag med en hel del. Blev helt klar med julklapparna, några skall fortfarande slås in.
Köpte en amaryllis som är ett måste till jul.
Köpte gott omalet lyxkaffe.

Idag har också en hel del blivit gjort så som julköttbullar, lite virkning, undanplockning, rakat benen...


Titta på dessa! Hoppas kunna få till lite målade naglar nu någon dag, tyvärr är de korta men något ska jag häl kunna hitta på tänker jag.


Tänder mycket ljus nu, både för mysfaktorn men också för att tänka på människor runt mig.
I torsdags fick en kollega cancerbesked vilket är skit på så många sett! Hen är 50+ och har äntligen hittat kärleken, hoppas den kan ge styrka så att strålning och cellgifter hjälper!
Tänker på min kära kusin som vårdas på hospis, önskar faktiskt han fick somna in, för nu lever han inget liv.


Och såhär i slutet av året funderar jag ofta på tid som varit och tid som kommer.
Vad blev det av året?
Slösar jag tid på sådant som inte är viktigt?
Vad vill jag med den tid som kommer?


Blir barnsligt glad när det via posten levereras julklappar från nära och kära.
Att få skicka iväg paket med klappar i och att slå in, även om det är jobbigt att sitta på golvet och göra det, men det är lite av en tradition...
Fick en överraskande julklapp av en vän som gjorde mig så där riktigt glad. Härlig känsla.


Jag tillhör en av de som längtar efter snö. Jag längtar också efter att få träffa nära och kära. Hinna umgås med min man!

Inser att jag har tur med min svärmor. Vi brukar åka dit relativt ofta, men denna höst hade jag inte tid. Ibland tycker jag vi är där ofta och kan tycka det är lite väl ofta. Men jag måste erkänna att jag tycker det skall bli så kul att träffa henne igen att jag faktiskt saknar henne lite. Fem nästan sex månader sedan vi sågs.

Tyvärr lika länge sedan jag träffade mamma och pappa.



Nej nu börjar det nog bli dags att krypa ned bredvid min man för lite sömn.
Ska jobba tre timmar imorgon förmiddag.



Bilderna är lånade från weheartit
Kram

1 kommentar:

  1. Fina Ulrika - jag hoppas så att du hinner göra det du önskar nu i jul. Din predikan kommer förmodligen bli mycket bra - önskar att jag kunde få möjligheten att höra dig någon dag!

    Ha en riktigt god jul! Kramar

    SvaraRadera