Sidor

torsdag 22 januari 2015

Ny termin och lite gnäll

Ja som för så många andra är det en ny termin, en ny arbetsperiod som satt igång med allt vad det innebär.
För mig innebär det att fylla min kalender så jag måste undra hur jag skall få plats med det oförutsedda som är en relativt stor del i mitt arbete. Eller med det som går att förutse men inte planera som är en ännu större del av mitt arbete.
Jag skulle ju kunna bestämma mig för att på torsdagar klockan 18 har jag tid för, dopsamtal, vigselsamtal, sorgehus. Men kan inte de jag skall ha samtalen med då så... ja ni förstår.

Så nu har jag varit lite stressad igen...

Det har inte heller egentligen hänt något som jag velat skriva om.
Idag har jag tydligen lyckats "bli osams" med en vaktmästare.
Vi har stor barnverksamhet, dels har vi en förskola som rymmer inom församlingens ramar och dels många som går på barn och babyrytmik med eftervarande fika.

Förskolan behöver utöka så det hus där vi haft ungdomsverksamhet och konfirmander tillhör förskolan. Lite tråkigt för oss som äntlgen började få ordning. Men det är bara att arbeta utifrån de förutsättningar som finns.

Barn och babyrytmiken behöver större utrymme. KUL! Bra verksamhet där vi som kyrka har en möjlighet att bygga relationer.

Detta gör att en sal behöver kunna fungera både till att ha rytmik i och att ha syförening i.

Igår flyttades därför en massa möbler, lite utan planering utan det bara gjordes. Så ja det blev väldigt rörigt.
Och där vi skall ha ungdomsverksamhet och konfirmander ser det ut som ett stolförråd. Inte alls roligt! Men jag tänker det löser sig.

Hur som helst kommer denne vaktmästare och skyller allt på barnverksamheten och börjar rya om att snart är det barnverksamhet i hela huset.

Jag är inte heller helt nöjd med hur lokalerna används. Men nu var jag tvungen att bita ifrån.

Så jag sa med skarp ton att det går inte att skylla allt på barnverksamheten. Det är inte de som bestämt allt detta och kört bort annan verksamhet. Förskolan har också del i att detta. Och tror hen att jag är helt nöjd med att vi inte får vara i de lokaler vi äntligen gjort iordning?! Där ungdommarna känner sig hemma och trygga.
Försökte helt enkelt ge lite nyans på det hela.

Det är också så att de som bestämmer hela tiden värnar barn och ungdomsverksamhet, men när vi försöker bedriva god barn och ungdomsverksamhet. Då skall vi helst göra det i en skrubb någonstans där vi inte tar plats.

Kankse fick han ta mer än hen behövde. Men hen hade väl kunnat säga ifrån, nej hen försvann plötsligt.

Ja ja nu har fler sett att jag inte bara stryker medhårs och är snäll. Någon måtta får det vara och INGEN från den verksamhet hen beskyllde var där. Så jag gick i försvar.

Phu, var tvungen att rensa hjärnan och skriva av mig lite.

1 kommentar:

  1. Det är alltid bra att skriva av sig lite och du gnäller faktiskt inte alls. Det är din blogg och du "talar" som du vill! roligt att "se" dig igen! Hoppas verkligen att du inte får det så stressigt som du befarar. Det är bra att du försöker säga ifrån Ulrika!

    Hoppas nu du får en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera