Sidor

söndag 28 juni 2015

GeKås

Jag vet att jag tjatat om detta nu och så kommer det ett inlägg nu då som handlar om detta... Troligen ett på onsdag också, ett efter resan och nu ett innan. Tja, det får ni stå ut med eller inte.

By the way, är så glad över att på ett relativt lätt sätt äntligen få in egna foton igen här!


Vissa fnyser lite lätt åt sådana som mig (och Helena), jag inte bara har en lista som jag följer så långt det går utan på min lista

Kan man också se något liknande, detta har jag fått högljudda kommentarer kring, ja inte sagda till mig men tydligt och klart från människor sittandes på samma fik som sett vad jag pysslat med.

Självklart frångår jag delvis min lista! Det är ett stort varuhus där jag inte innan vet exakt vilket sortiment de har. Ibland hittar jag inte det jag hoppas på men kanske något annat.

De som fnyser lite åt att över huvudtaget ha en lista, vilket det självklart är många som har, och att dessutom försöka hålla reda på någorlunda vad man handlar för.

Antar jag kanske har en obegränsad budget, handlar delvis på kredit, har nära eller i alla fall åker flera gånger per år...

Listan har jag för annars skulle jag bara irra ikring, få med mig mindre viktiga saker men kanske inte den där prylen som faktiskt är så pass mkt billigare att den så att säga betalar resan.
Nej, det klart att det kostar att åka dit men ni fattar kanske vad jag menar...

Att dessutom hålla lite koll på hundralapparna, men kanske framförallt på tiorna och tjugorna som kan bli många, ni vet så som på Ikea en tjuga hit och en tia dit, det kan bli stora summor.
Och jag vill inte bli helt överraskad när jag kommer till kassan, vill leva gott under semestern och spara glädjen i att jag faktiskt kan handla allt jag lägger i vagnen utan dåligt samvete.
Har man dessutom en tajt budget måste detta vara perfekt, visst man har inte superkoll men någorlunda och slipper räkna i huvudet.

Jag och Helena brukar börja med att äta lunch, för vi åker inte i gryningen för att köa in!
Nu har hon varit gravid båda gångerna och denna gång skall vi ha med oss resultatet av den senaste graviditeten. Skall bli spännande.
Efter någon timme fikar vi, kollar över vad vi kanske fått tag på om det är något vi missat och kollar vår budget.
Sedan några timmar till i varuhuset.

I år får vi se när vi nu har lilla E med oss...

Nej nu skall jag sluta detta för er kanske urtrista inlägg :-)

Kram

1 kommentar:

  1. Gör precis likadant, kan inte hålla allt i huve't.
    Kul du är tillbaka :)

    SvaraRadera