Sidor

måndag 22 juni 2015

Saftmakerska

idag har jag gjort en omgång saft, fick rabarber igår och sist jag gjorde både drack vi en hel del och så gav jag bort en flaska.
Hade som ni kan se lite annat i, ett halvt äpple, två nektariner som börjat bli lite skruttiga men ätbara, fyra jordgubbar som var kvar, lite amerikanska blåbär, en urskrapad vaniljstång.
Det se fantastiskt god ut så jag får väl snart smak.

Jag är oerhört bortskämd, som barn har jag alltid fått hemmagjord saft, sylt, mos...
Kan än idag räkna på ena handens fem fingrar hur många burkar lingonsylt jag köpt.
Och när jag var barn och mamma och pappa hade semester tyckte jag det var väldigt lyxigt att få köpa en liten flaska köpesaft. BOBs apelsinsaft helst.

Den största förändringen sedan dess är att jag gör lingonsylten och kokar saften, även om jag än kan få av mamma...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar