Sidor

lördag 27 juni 2015

Till synes klarblå himmel och sol

Påbörjat sista arbetsdagen innan semester, påbörjat sista dagen som vikarierande chef för denna gång.
Vi är inte många präster igång och i fredags fick vi kalla in en vikarie medveten om att ytterligare en kanske inte klarar sin arbetsdag idag.

Efter fem borde jag kunna dra en lättnadens suck, även om mitt vik inte går ut än på någon timme.

Idag har vi ett spännande tema i Sveriges alla kyrkor ja de som tidigare var stadskyrkan i alla fall.

Att inte döma.

Det ni, det lustiga är att det i en sådan predikan är väldigt lätt att bli dömande...

Med dagens klarblå himmel, ja det jag ser och ovanför vårt hus är det klarblå himmel, fick mig att associera till hur lätt det är att se moln över andras hus. Det kan ju rent faktiskt vara molnfritt hos mig men moln över ditt huvud.
Dessa moln kan vi ju inte alls styra, även om jag vet att man försöker i Australien för att få regn över sin skörd och ibland lyckas de, men jag ser moln över andra och det händer att jag tänker de kan de gott ha. Men jag jag sitter i solen och njuter på min gräsmatta.

Ja ja, kanske kan det bli något av det till den utomhusgudstjänst jag skall ha i eftermiddag.

Tänk jag tror vi får ytterligare en sådan där härlig sommardag idag igen! Underbart.

Nu börjar det bli dags att kliva ur morgonrocken och på med arbetskläder!

I eftermiddag/kväll skall jag till H och planera Ullaredsresan :-)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar