Sidor

fredag 7 augusti 2015

2 1/2 dag

Nu har jag gjort det där knasiga igen!
Varit i väg på läger där jag sju dygn i sträck egentligen inte slutar jobba fastän jag sover eller det står "ledig" på schemat.
Nästan alla dagar blir det 16 timmar och så stupar jag i säng för helt ok antal sovtimmar. Men jag vet ju att jag kan väckas för att en av ungdomarna mår dåligt, har hemlängtan, eller att de busar, inte alltid nödvändigtvis med mig. Men med sina vänner.
Väldigt ofta tror de också att vi vuxna föddes igår så att säga.
Att det är vårt första läger fast de egentligen vet att det inte är så.
Med alla läger bara nu de senaste sex åren enbart på den gården har jag spenderat drygt sex veckor.
Så de tror de kan lura oss.
De tror nog också vissa av dem att vi inte hörde dem smyga om natten men det gjorde vi, ja säkert inte alla gånger!
Och inte alltid jag, för jag däckar de där sovtimmarna.
Tjugo fjortonåringar för en hel del liv vill jag lova! Och det gäller att hela tiden försöka vara entusiatiska och peppande...
När vi är där klarar vi vuxna mycket för du är liksom igång.
Nu är jag hemma och även om jag sovit nio timmar i min egen säng och vilade större delen av eftermiddagen och kvällen igår, är jag helt slut.

Nu är det två och en halv arbetsdag kvar innan ledighet. Då har jag jobbat fjorton dagar i sträck inte åtta timmar alla men många av dem sexton så...
På söndag vid ett halv två hoppas jag att jag går av mitt skift. Och det är ett år till nästa gång.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar