Sidor

onsdag 5 augusti 2015

2% batteri

På läger märks hur väl man kan fungera med låg energinivå. Både påvärkad av fysisk trötthet och psykisk. 
Jag och en kollega (två av fyra) vuxna har klarat att ha låg energinivå men ändå fortsätta ett dygn till, några timmar till, bara en arbetsuppgift till. Sagt jo men jag tar det också inga problem. 
Långt ifrån bra men det har fungerat så nu i många år. 
Ja vi sliter hårt alla fyra inget snack om saken!
Nu är sista kvällen. Vi brukar ha spex   Vi brukar låta unga ledare & konfirmander göra kärleksfulla parodier. På oss och på varandra. 
Idag kommer det in fem flickor och sjunger en ren hatlåt som handlar om unga ledare. 
Där brast allt. 
Energin tog slut, viljan att bjuda på mig själv raderades och jag vill bara fly. 
Mina goda kollegor sa; gå en promenad. 
Så det gör jag nu. 
Men energi att helt bryta ihop och komma tillbaka har jag inte. Så. Fake It until you make it. 
Och så får jag ta tag i detta när jag kommer hem. 
Ledsamt att inte känna igen sig själv. 
Tack gode Gud för nästa vecka som är ledig!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar