Sidor

torsdag 20 augusti 2015

Utmaning

jag har idag varit på information kring weight treiner, en utmaning och förändring gällande träning och till en början viktnedgång.
De tre första månaderna är en kickstart, då skall jag leva utan, bröd potatis, pasta och ris. Inte utan kolhydrater.
Vi kan välja tre eller fyra olika vägar vad gäller vad vi skall äta och hur. Det mest extrema är att äta pulverbaserade drycker tre gånger per dag, eller det minst extrema är att äta vanlig mat fast enligt ett särskilt tankesätt.
Jag kommer nog för dessa tre månader välja en mellanväg vad gäller mat.

Vi kommer alla under ett en timmes långt inledande samtal bli vägda på en sådan där läskig våg som kan tala om ALLT du inte vill veta. Vi kommer regelbundet att vägas.

Vi kommer att träna en gång i veckan i våra smågrupper med individuella träningsprogram. Vi kommer prova alla olika träningsformer tillsammans i vår grupp, vi kommer ha föreläsningar dessa tre månader.

Efter dessa tre månader blir det mer självständigt, men jag tror ju att vi i våra grupper kommer stötta varandra. Fortfarande viktnedgång och träning, men mer träning, maten kommer nu också att få inehålla mer kolhydrater i form av bröd, ris, pasta och potatis.

Vi har en portal, där vi dels  kan fråga vår coach saker vi undrar över, har en träningsdagbok, en matdagbok, receptbank mm

Vi har en otrolig tillgång till vår PT och vår vikt coach/PT.

Vi kommer framförallt att få investera i tid!
Och ja en del pengar. Lite glad är jag att jag har träningskläder så att jag klarar mig.

Jag tror detta kommer bli hur bra som helst.

Nu kommer jag nog att tjata lite om detta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar