Sidor

onsdag 2 september 2015

Målbild och plan.

Ja nu är mål satta och en plan finns. Nu minns jag inte hela planen och har en fråga eller två, tur då att jag skall träffa min PT på tisdag och på torsdag, ja och så nästa måndag.

På tisdag en första gruppträning med vår PT, hon vill ha lite koll på oss och träffa oss så att hon kan peppa oss. Denna träning sker i en grupp av 3-4 personer

På torsdag då ni då äntligen får jag mitt träningsprogram, en hel veckas ytterligare väntan.

Planen för min mat är denna, så som jag nu minns den:

Frukost: ägg/kalkon, yoghurt/chiapudding, gärna någon grönsak. Detta är grunden.
Mellanmål: en frukt, 7 mandlar el hasselnötter eller andra nötter
Lunch/middag: en knytnäve grova grönsaker så som morötter, vitkål, rödbetor, palsternacka, brysselkål, blomkål osv, en knytnäve protein, en handflata grönsaker med hög vattenhalt, ngn form av bra fett så som lite avokado, oliver, olivolja mm
Mellanmål: Schake, drack en idag- den första jag kunnat dricka upp, tjänar på att vattnet är riktigt kallt., en bar.
 Och så 1,5 liter vatten.

Ja det ska väl gå tänker jag.

Ska träna vid tre tillfällen minst.

Förhoppningen är att jag skall gå ned 10 kilo, nu tänker jag sträva efter ytterligare något kilo. Men jag skall snart tycka att det är helt okej om det blir 10 kilo och att allt annat är en bonus.

Jag tänker att smygstarta lite nu de dagar som är kvar och så kör jag hårt från måndag.

Det ser skapligt ut än så länge, två dl vatten ca, en liten tallrik naturell yogurt med en sked rawkakaochiapudding och blåbär, en skiva flatrökt svensk skinka.

Är uppe i 2075 steg känns toppen då jag behöver öka min vardagsmotion, har alldeles för nära till jobbet. Går till 99% men det hjälper ju inte när det är för nära. Brukar kunna vara upppe i 1000 steg vid denna tid annars.

Igår handlade jag hem så att vi har grönsaker till den där delen av tallriken som skall vara lika stor som min handflata, "grova grönsaker" som de kallar det, mellanmålsfrukt till förmiddagen och mandlar och nötter.

Jag kommer koka pasta, ris till min man, kanske får han potatis ibland. Annars har jag tur där så imorgon när det blir ugnsstekta rotfrukter och majskolv till. Ja då saknar han inte potatisen utan äter med glädje.
Kan kanske bli så att även min man går ned något kilo av bara farten. jag tycker i och för sig att det knappt behövs men jag vet att han skulle vilja ha bort ett kilo eller två.

NU GÄLLER DET!

Ps; måste handha en "jagvetbäst" arbetskollega idag, morr. Men jag tänker vara större och kompromissa. Kanske får det tyst på hen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar